introduce myself

Jag känner att det är dags att presentera sig med tanke på den nya bloggen. Bismillah. =)
 
Mitt namn är Fardus och jag är en 18-årig tjej som lever i staden Linköping. Just nu är går jag på mitt sista år i gymnasium med inriktning natur/sam. Efter många år i skolan längtar jag till att bli klar med studierna och därmed följa mitt hjärta vill. Mitt hjärta älskar inte något annat mer än vad det älskar den religion Allah sänt ner. Al Islam.
 
Jag bor tillsammans med mina syskon och två underbara föräldrar. Min äldre syster flyttade nyligen till Karlstad för studier och min bror har sin egna lägenhet här i vår närhet. Jag är en person som älskaaar att lära mig mer om Islam. Al-Haqq är det som gjort mig komma nära många underbara systrar. Underbara tjejer som jag kan vara mig själv med samtidigt som vi ständigt skämtar med varandra. Det som fick av oss att komma närmare varandra är systersamlingen. Jag började där förra året och jag vet inte vart jag skulle ha stått idag utan den. Två gånger i veckan träffar jag systrar i Linköping för att lära oss mer om Profeten Muhammad (saw) och Herren som sände ner honom. Allah, rabbul alameen. Jag har lärt mig otroligt mycket och det har nästan blivit som en undanflykt från det värdsliga livet. :) Alhamulillah. Kunskapen jag fått och kärleken jag har går inte att förklara. 
 
Utöver Al-Islam är mat och träning två väldigt stora passioner. Jag älskar att baka och prova på nya grejer! Helgerna är oftast då jag bakar något nytt. Oftast blir familjen eller mina vänner de som äter. :) Dock går det inte att alltid äta godsaker så 4-5 gånger i veckan tränar jag i fitness24. Jag varvar med cardio och styrka och det är ytterligare en paus i vardagen. Älskar det! 
 
Studenten är nära och mina drömmar är stora. Jag vill in sh Allah jobba hårt men samtidigt studera på någon Islamisk skola. Om vi byter ämnet till universitet i Sverige är jag lite intresserad av juridik. Mitt intresse och hjärta är dock mer hungrig för kunskap inom Islam. Jag vill specifera mig inom hadiths, Profeten (saw) och sahaba. Kheyr in sh Allah. 
 
 
 
 
 
1 kommentar
Naima

Må Allah skänka dig och din familj allt gott :) Fantastisk syster är du och inshallah så får man träffa dig :D om inte i denna värld förhoppningsvis i det nästkommande- paradiset!

Svar: Ameen fina duu ameen♥♥♥ detsamma. Må Allah göra dig och dina kära bland de som bor nära Muhmmad (saw) i jannatul firdows!!!Ameen!!! Hoppas dock på att se era fina ansiktwn snaaart. Muslimiska konferanser planeraa för fullt ju! ;-):-):-)
Fardus