motivation

Alhamdulillah.

Igår fick jag bara en helt annan syn på saker och ting. De senaste veckorna har varit tuffa och relationen med Den som jag älskar mest, Allah har inte varit som förr. Och under mina år som praktiserande kan jag definitivt säga att detta är det tuffaste jag gått igenom. Men Alhamdulillah. Jag har insett, allt som är in the disobedience to Allah kommer göra oss ledsna. Och om man har smakat sötman av iman, tro vill man aldrig smaka något annat. Jag ska kämpa att bli den bästa Muslimen jag kan bli. Och jag ska ta den senaste tiden som en lärdom då det är något jag aldrig vill gå igenom igen. Samtidigt ska jag kom ihåg att jag inte kan ändra dåtiden, det som skett det enda jag kan göra åt dåtiden är att be Allah om förlåtelse och vända mig i ånger till Honom. Den mest barmhärtige.

Jag ska hålla mig upptagen och produktiv med ihågkommandet av Allah. För jag har insett, truly allt vi eftersöker och vill ha i livet finner vi hos Honom. Alhamdulillah för vägledning. 💖

La illaha illa anta subhanaka inni kuntum mina zalimeen 💖

LETS DO IT - BE THE BEST VERSION OF YOURSELF

1 kommentar
Vilsen

Jag önskar att jag kunde se på livet som du gör.

Svar: Tro mig, vi alla har synen på olika sätt och det är det som gör oss unika.
jag var vilsen i flera veckor, men även under denna tid hade jag Allah och i slutändan blev det bättre.
hang in there 💖
Fardus