roadtrip to kheyr: bismillah

love tumblr
 

Salam aleykum & god morgoon! Sov ca 1,5 timme till efter Fajr. Har städat köket, duschat och druckit citronvatten. :)) Snart anländer Maryaaan till skäggettorp. Vi ska köpa snacks från willys sen tar vi bilen till eskilstuna! 
 
Khalas, om detta inte är livet vad är???? Schemat för dagen verkar bara!!! Yalla ska stryka min jilbaab nuu sen dra. Måste bara säga detta btw!! Igår sade vår lärare och en nära vän något som wallahi gick rakt i hjärtat. De vet att vi skulle resa och sade sen när hälsade varann hejdå: Wallahu maca-kum. (Arabiska). Direkt min vän sade det betyder Allah är med er.
 
KHALLAS Islam och choklad är det enda jag behöver I mitt liv. Hoppas på en lärorik dag! Bismillah.
0 kommentarer

skakande träningsövningar, jummah och invigning av vårskor

Asalamu aleykum!
 
Jummah och känslan är helt obeskrivligbar! Igårkväll körde jag ett fantastiiiskt träningspass. Sprang i 20 min vilket resultera i 3 km. BRODER we made it. Därmed visade Maryan mig övningar som fick mig att skaka. :)) Kunde ej gå normalt! 3 underbara träningspass denna vecka! 
 
Alhamdulillah, fredag! Ska in sh Allah träffa systrar efter skolan och därmed går vi gemensamt till dugsi in sh Allah. Vilken fest! Saknat seerah oerhört. <3 Wallahi, lyckan jag har i min kropp går inte att förklara. Och det är en enda ORSAK. Blev äntligen klar med surah munafiqon igår! Nu är jag på surah JUMMAH (det är jummah idag!!). Började sedan igårkväll kolla alla surahs efter. Subhan Allah! strävan, kämpandet lönar sig!!! Jag är snart vid Surah Hadid - halva av alla surahs i korandn?? KHALLAS! Ska kämpa kämpa kämpa. Koranen är sannerligen en lycka, terapi, medecin och svar på alla dina frågor! glädjeeen! Alhamdulillah för Islam och Allah. Yalla, börjar om ett tag, har seminarium idag! :) Tror dessutom jag ska inviga mina nya nike skor från dubai idag. Våren är häääääääääär
 
Må Allah välsigna er fina systrar. Kämpa, kämpa kämpa med koranen! 
 
1 kommentar

påminelse och en fin vers

 
Ibland kanske du förundras över hur din familj eller din släkt kan säga/uppmuntra dig till avstå från det som är bra. Tex: en syster vill bära Niqab och hennes familj ifrågasätter henne/säger du behöver inte/klankar etc ISTÄLLET för att le åt hennes val. Det kanske gör ont, när andra människor accepterar dina beslut men din egna familj inte gör det! Låt oss komma ihåg Sahaba och Profeten Muhammad (saw) gick igenom av sin egna familj/släkt! Va tålmodig och kom in sh Allah ihåg Allahs löfte. Jannah!!
 
Ett av mina favoritverser..★↓↓↓
O you who believe! Verily, among your wives and your children are your enemies (who may stop you from the obedience of Allah); therefore beware of them! But if you pardon (them) and overlook, and forgive (their faults), then verily Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.
 
 
0 kommentarer