this hurts

Min älskade Profet, sallahu alayhi wa salam 💚


Oh my insåg precis att vi längre inte har Seerah på fredagar. Om detta inte skapar eller är depression - wallahi vad är. Vet inte riktigt när det är börjar igen men as we always say: Khayr in sh Allah. 😢❤

Oroar mig djupt över hur tiden passerar mina unga dagar men jag inte tar vara på de till fullo.. 
Anyways, Stockholm redan nästa vecka in sh Allah. Ska bli väldigt väldigt skönt att bara en hel helg in sh Allah lära sig mer om Profeten (saw) och Islam. 

Inser för övrigt nu hur denna generation (im in it ) blivit beroende av sina mobiltelefoner. Gör man något grymt/ffantastiskt måste man asap ta bild eller dokumentera det. Säger inte att alla är så men studier visar att människan börjar bli mer beroende. Och för ärlighetens skull, vi alla vet det.Man glömmer "leva i ögonblicket" när man istället tar sin mobil. Deprimerande minst sagt. Tänker för mig själv och inser att man kan göra så mycket annat som är det mer gynnande och bättre. Tänker även på hur social media blivit ett ställe man visar upp sig. Utbildningen man går i, resan man gör, restauranger, kläder etc. Människor vill ibland visa upp sig och neej making it clear menar inte att alla är på detta vis så ta inte åt dig eller något (hatar misstankar så måste göra allt klart). 

Bland mina favorit personer är en tjej som har ett grymt jobb, idéer, är engagerad och hjälpsam och hon reser sig etc etc och det som får mig att se upp till henne: ingen vet vem hon riktigt är. Applåder och titeln MVP går åt såna här människor. Litteraly Allahumma barik yall inspiring me. Bara hennes nära vet vad hon gör etc. För resten av världen är hon ett namn och jag ber att hon är en rättfärdig tjänare hos Allah. Nej men social media. Its killing our time och våra liv. Det som känns som som igår var i verkligheten 3 år sedan. Livet är för kort för att ständigt ta bilder poch visa det för allmänheten eller visa framgången/lyckan man upplever. Jag vill inte se tillbaka till min ungdom där jag ständigt laddade upp bilder etc på snapchat eller det värsta.. instagram. Jag har inte tid för sånt. Jag har iallafall sett problemet and im gonna fix it in sh Allah

Förändring in sh Allah. 

Until next time,
2 kommentarer
Anonym

That's the sad truth! Subhanallah man blir a slave of social media and ppl, acudobillah! Må Allah göra oss till de som tar vara på sin tid och spenderar det med gynnsamma saker i dunya och Akhira <3

Anonym

Amin till anonym.

Har någon nåt bra tips på liknande bloggar som denna?😍