21th january

Asalamu alaykum allihop,
 
Det var ett tag sist, inte så länge sedan men ändå ett litet tag. Jag har saknat att dela med mig inspirerande grejer och texter faktiskt. 2016 har hittils gått som den har gått, always alhamdulillah. Vi är människorna av alhamdulillah. :) Pratade med en vän rätt så nyligen om det nya året och de mål man har. Väldigt givande samtal mash Allah! I slutändan handlar det om att förbättra på dig själv som individ och komma närmare Allah. För ju mer åren och dagarna passerar oss, desto närmare är vi dagen vi kommer möta vår Herre. Allt detta kommer eventuellt ta slut. 
 
Jag har insett och att jag tidigare lyssnade föreläsaren Bilal Philips tala om det blev jag återigen påmind, det faktum att man ska alltid försöka vara konstant i det goda, lilla man än gör i livet. Goda gärningar som är små, men som man fortsätter med är mer älskvärda hos Allah än de som är enorma men som man ger upp med. Försök dag för dag, vecka för vecka göra små saker och med tiden kommer du in sh Allah bygga upp dig själv. Du måste börja litet för att slå till stort. Tex, om man vill springa en mil krävs det först att man ska klara av att springa 1 kilometer.
 Man måste börja litet, inte falla för att bli för extrem genom att göra fantastiska grejer för att sedan sluta. Börja litet. 
 
Bloggen har blivit den plats där jag växer till mig. Jag skriver om saker som bekymrar mig, jag tänker på eller vill dela med mig. En plattform som jag endast önskar ska skapa godhet. Jag hoppas ni är med på resan och att vi, tillsammans in sh Allah, inspirerar varandra och hjälper varandra vägen till Paradiset. Personligen, kommer jag framöver, den närmsta tiden försöka fokusera på mig själv och finna det jag vill i livet samt ha tålamod av vad som än befaller mig. Jag har sökt några kurser in sh Allah och hoppas i höst att påbörja Universitetslivet om Gud vill. 
 
Jag hoppas att ni som läser detta är av bästa hälsa och mår bra in sh Allah. =)
0 kommentarer