let us start the journey of learning arabic

 
 
Kom hem för ett tag sedan, brukar på mina lördagar frivilligt träna lite småtjejer. Ibland vill jag gråta av frustration men ibland ger de mig lycka och skratt, som dagens lektion tex. Alhamdulillah. =)
 
Tänkte nu sätta igång med min arabiska lektion. Jag har sedan slutet av Ramadan varit en Bayyinah tv medlem. Det är något som skapats av Nouman Ali Khan. En plattform där man ökar sig i kunskap! Han erbjuder flera olika fantastiska grejer. Arabiska lektioner (som jag påbörjade nyligen!), historia sektion som styrs av Omar Suleiman som bara växer. Det är Islams historia basically. Han har snackat om flera följeslagare, Al Aqsa mosken, Imam Bukhari och massa annat. Priser finns på deras hemsida, om man inte har råd kan man ansöka om ett fritt medlemskap. Sjukt bra! Anyways, arabiska lektionerna är 10 st, ca 25-30 min. Började nyligen och har lärt mig såå mycket! Han börjar från alfabetet och när jag igår kunde läsa en vers på en surah jag inte ens är i närheten av, då är man på god väg.... Khayr in sh Allah! 
 
 
 
 
4 kommentarer
Anonym

Var det detta som var nyheterna du tänkt dela med dig av?😍

Svar: Nej <3
Fardus

Maymun

Jag är så stolt över dig fina du ma shaa Allah . Har de avancerade kurser i arabiska?

Svar: <3, ja absolut det är det bästa. Han har lite andra grejer där man måste kunna läsa arabiska. Där lär man sig ännu avancerad arabiska inom koranen. Kolla deras hemsida bayyinah tv!
Fardus

Anonym

Go Fardus go Fardus! Jag blev så glad av denna post <3

Svar: Tack så mycket, så fint sagt av dig!
Fardus

N

Är det 10 videoklipp du får som du själv får kolla på när du kan eller har tid, eller är det bestämda tider med en lärare? :)

Svar: När jag kan/har tid, lektionerna har redan spelats in :)
Fardus